pradi
 

















 
 
 
 
 Vatikano paaikinimas dl vegetacins bkls pacient gyvybs palaikymo
 
 

(KAP) Rugsjo 14 d. Tikjimo mokymo kongregacija paskelb paaikinim, pagrindiant ilgalaik kom patiriani ligoni maitinimo ir hidratacijos btinyb. Šis Tikjimo mokymo kongregacijos pareikimas yra komentaru papildytas atsakymas JAV vyskup konferencijos klausimus. Viea polemika dl ilgalaiks komos bsenos ligoni gyvybs palaikymo ypa atriai ikilo amerikiets Terri Schiavo atveju. 2005 m. iai komos bsenos ligonei teismo sprendimu buvo nutrauktas maisto bei vandens tiekimas, ir tai sukl jos mirt.

Pasak dokumento, Katalik Banyios morals poiriu neleistina nutraukti maisto ir vandens tiekim ilgalaiks komos bkls monms. „Ilgalaiks vegetacins bkls“ asmuo ilaiko mogikj orum, todl turi teis „proporcing slaug“, o tai apima maisto ir vandens tiekim taip pat dirbtiniais bdais.

Maisto ir vandens tiekimas apsaugo nuo bado ar trokulio keliam kani ar mirties. Pasak Tikjimo mokymo kongregacijos, moralin pareiga tiekti maist ir vanden galioja iskyrus tokius atvejus, kai maitinimas ar hidratacija sukelia pacientui ymius fizinius negalavimus.

Komentare pabriama, kad maisto ir vandens tiekimas vegetacins bkls pacientams yra „natralus gyvybs palaikymas, o ne medicinin procedra“. Todl iuo atveju atsisakymas nuo terapijos negalioja. Pagal Banyios mokym atsisakymas nuo terapijos bt moraliai leistinas tik tokiu atveju, jei medicinos priemons nulemt „tik trumpalaik ir skausming gyvybs pratsim“.

Maisto bei vandens tiekimo tikslas yra „neleisti, kad pacientas mirt i bado ar trokulio“. Ši priemoni netaikymas bt tolygus „eutanazijai dl veiksmo neatlikimo“. Itiktas ilgalaiks komos pacientas turi visiems lovos reimo ligoniams bding teis medicinos bei slaugos priemones: kraujo perpylim, skausmo malinim ar komplikacij prevencij.

Pasak Tikjimo mokymo kongregacijos dokumento, vegetacins bkls ligonio prieiros sunkumai, tenkantys tiek artimiesiems, tiek sveikatos prieiros sistemai, nra pateisinama prieastis palikti ligon likimo valiai. Paprastai nei pacientui, nei jo artimiesiems dirbtinis maisto bei vandens tiekimas nesukelia dideli sunkum. Komentare taip pat atkreipiamas dmesys, kad dirbtinis maisto bei vandens tiekimas „nra susijs su ypatingomis ilaidomis ir yra prieinamas vidutinio lygio sveikatos apsaugos sistemai“. Kita vertus, atokiuose ar ypa skurdiuose regionuose dirbtinis maisto bei vandens tiekimas gali bti nemanomas. Taiau tokiu atveju ilieka pareiga teikti ligoniui bent minimali slaug.

Taip pat aptariami atvejai, kai dl medicinini komplikacij maisto bei vandens tiekimas neduoda naudos ar sukelia pacientui neproporcing sunkum bei fizini negalavim. Pasak Tikjimo mokymo kongregacijos dokumento, ie „iimtiniai atvejai“ nedaro takos bendrajam principui, pagal kur maisto bei vandens tiekimas laikomas natralia gyvybs palaikymo priemone.

Tikjimo mokymo kongregacijos vicesekretorius kun. Joseph Augustine Di Noia interviu Vatikano radijui teig, kad dokumentas dl vegetatyvins bkls pacient maitinimo atitinka ankstesn Banyios mokymo linij. Popieius Jonas Paulius II 2004 m. taip pat pabr, kad pagal ankstesnius Banyios magisteriumo pareikimus maisto bei vandens tiekimas nra „ypatinga priemon“.

Tikjimo mokymo kongregacijos vicesekretorius taip pat prietaravo argumentacijai dl trkstamos komos bkls ligoni gyvenimo kokybs. Pasak jo, gyvenimo kokybs sprendimas “nra ms rankose”, mogaus orumas galioja visomis mogikosios egzistencijos stadijomis. Gyvyb yra Dievo dovana, mogui nevalia ja manipuliuoti.

„Banyios inios“
katalikai.lt



 
 
   
 
     
1998-2002, 2003-2005, 2006-2020 Katalik interneto tarnyba, info@kit.lt
 
  pradi